Temamøde om anskaffelse af robotter og automationsløsninger til hospitaler

Temarækken er for dig, der ønsker praktisk indsigt i og sparring omkring de mange overvejelser i forbindelse med anskaffelsesprocessen – fra de første overvejelser til udbud og implementering
Alternate Text

+ Robotter med mindre hovsa

Erfaringer og best practice med at anskaffe robotter til sygehuse

Flere sygehuse er i færd at anskaffe og implementere robotter for blandt andet at effektivisere logistikken. Det er dog stadig sparsomt med erfaringer på området, og den gode proces for robotanskaffelsen er først ved at opstå netop nu. Til dette netværksmøde samler vi derfor op på de nyeste erfaringer med udbud af mobile robotter samt best practice fra garvede eksperter i robot- og teknologianskaffelser – med det formål at øge succesraten for de robot-projekter i sundhedsvæsnet.

OBS: Arrangementet er kun for offentlige parter (sygehuse).

+ Program

09:30 - 09:35
Velkommen

Louise Halgaard Gotfredsen , Projektleder, Syddansk Sundhedsinnovation
09:35 - 10:20
På vej mod robotter hos DNV-Gødstrup

Gødstrup Sygehus har afsluttet sit udbud for AGV’er og er nået frem til den løsning, der skal implementeres i den kommende tid. I dette oplæg vil de fortælle om udbudsprocessen, og de mange overvejelser der indgik heri i forbindelse med anskaffelse af de robotter.

Ole Teglgaard , Chefkonsulent, Region Midtjylland
10:20 - 11:05
Vil robotten sidde fast i døren? Fremtidssikret indkøb af robotteknologi

Hvordan fremtidssikrer man sine robot-udbud, når teknologien og lovgivningen konstant ændrer sig? Og hvilke forberedelser bør man gøre sig for at sikre, at alle de relevante snitflader er kortlagt i kravspecifikationen til et udbud? Oplægsholderne har arbejdet med robot- og teknologi-indkøb for mange forskellige organisationer og vil i dette oplæg komme ind på nogle af de problemstillinger, der ofte viser sig, når man forsøger at få eksisterende forhold til at hænge sammen med nye indkøb af teknologi. I oplægget vil de give deres bud på, hvordan man som sygehus kan arbejde med at minimere problemerne ved de mange forskellige snitflader i indkøbene og planlægge indkøbene, så der skabes rum for tilpasning. Gain & Co er uvildige rådgivere i automatisering & robotteknologi, og har med Søren Peters i spidsen hjulpet alt fra C20-virksomheder til danske hospitaler med at gennemtænke deres robotindkøb.

Søren Peters og Marianne Søgaard , Søren Peters: adm. direktør, Gain & Co Marianne Søaggrd: bestyrelsesmedlem Gain & Co, certificeret it-advokat, tidligere partner og advokat hos Kammeradvokaten og har været involveret i nogle af de største teknologi-udbud i Danmark.
11:05 - 11:20

Kaffepause

11:20 - 12:00
Hold overblikket, når robotterne kommer

Det er en særlig kompleks opgave at implementere robotteknologi i et dynamisk hospitalsmiljø. Derfor kræver det grundig forberedelse. Dette oplæg går i dybden med de mange faktorer, der bliver påvirket af robotanskaffelsen – herunder de daglige processer samt logistik-planlægning og ledelse – og kommer med nogle gode råd til, hvordan man forbereder sig mest hensigtsmæssigt og holder overblikket undervejs. Begge oplægsholdere har erfaringer med implementering af robotter i større organisationer med fokus på effektiv implementering, udnyttelse og change management. Søren Rantorp kommer med +25 års erfaring inden for ledelse på executive-niveau med fokus på udvikling og implementering.

Søren Rantorp og Sune Engelsted , Søren Rantorp, Head of Supply Chain & Operations Denmark, EY Sune Engelsted, seniorkonsulent, EY
12:00 - 12:30
Debat og erfaringsopsamling

+ Tid, sted og tilmelding

TID:  4. december 2019, kl.  9.30 - 12.30.

STED: Syddansk Sundhedsinnovation, Forskerparken 10 G, Odense.

MÅLGRUPPE: Arrangementet er kun for offentlige parter (sygehuse)

TILMELDING: Senest 2. december 2019. Deltagelse er gratis, forplejning er inkluderet.

Kontakt
SDSI
Specialkonsulent, projektleder
Louise Halgaard Gotfredsen
+45 2179 1404
lhg@rsyd.dk